By: aisyah mrs kay

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 18-Jan-2010 08:04 Email | Share | | Bookmark

Quote:

Salam...
kengkawan jgn terlior ye tgk udang galah teman ni...tayangan perdana udang ni sbb dapat udang free bestpren teman kasik..
masak sempoi-sempoi jer...tumis bahan kisar ( bawang putih,bawang besar,cili kering)..
bila dah garing tu.. tambah sos cili, sos tomato, sos tiram, garam dan gula cukupppp rasa dan passsti sedap


Ni plak gambo kek besday mak teman..10.1.2010 yg lepas...kakak teman yg buat kek ni..kek butter oren..lapis ngan fresh cream dan fruit koktel...kat atas tu orange filling...kt keliling kek tu ada plak almond flakes yg rangup..mmg sedapppp


ni plak aksi si amjad sejak dinaik taraf...dah pandai berdiri..semua benda nk dipanjat..tp budak ni mmg x gemor naik walker...kenkandang je dia mau..tu tengah isap jagung...suka benor
walker tu sib baik bli yg murah..kalo idak saper plak nak naik..nak bagi dia senyap sikit..teman dudukkan dlm besen..dpt le senyap sekejap...

okey..thanks for visiting..





Friday, 8-Jan-2010 12:28 Email | Share | | Bookmark

Quote:

salam..
Poyo betui le tenet sehari dua ni..nk apload gambo x masuk-masuk...
udah le bz minggu ni....kt sekolah..anak2 stat sekolah...ada masa nk apload..tenet buat hal plak...
malam ni baru ok...
layan le gambo cucur udang ni ye...bubuh udang hidup..mmg mengancam abih...
teman campurkan tepung gandum biasa ngan tepung naik sendiri sikit..hasilnya..cucur yang lembut di dalam..rangup di luar...mmg puas hati...
sebut pasai cucur udang ni tringat satu citer tu..ada org tu bli cucur udang..dia tanya kt makcik yg jual tu.."kata cucur udang tp xde pon jumpa udangnya..."
makcik tu plak jawap.." kalo beli cucur badak ade ke jumpa badak?..kalo bli cucur kodok ade ke jumpa kodok?"...
kuang..kuang..kuang..
kalo nk jumpa udang dlm cucur udang kena le bubuh sendiri..ahaks


dah lama rehat buat kek..baru nk warm-up..cam biasa kek blueberry ler...


ni member teman mintak tolong masak ayam panggang cam kenny roger tu...buat je le..
senang je pon ..perap ayam ngan 10 rempah rahsia ..peh tu bakorrr...



Quote:

Salam..

utk makluman kengkawan yg disayangi..ayam yg posing kt atas tu ialah Rosemay Grilled Chicken
dah byk kali buat..tu yg x bubuh resepi..resepi dah ader kt sebelah
sajer nk saspen sikit..tulis rempah rahsia...dah ramai plak yg tertanya-tanya...
sesungguhnya tiada rahsia di antara kiter....
teman ni berjiwa pendidik..(mmg pendidik pon )
seorang pendidik ni mmg sifat semulajadinya sudi berkongsi apa saja yang diketahuinya...
Harap maklum..terima kasih di atas keprihatinan anda...muahhhhhsss




Thursday, 7-Jan-2010 10:23 Email | Share | | Bookmark



Sunday, 3-Jan-2010 07:29 Email | Share | | Bookmark

Quote:

Salam tahun baru 2010..
Akhirnya dapat gak meg'apdet' seketui dua gambo yg sekian lama terjeruk
Lama dah buat roti jala ni...ni second taim men'jala'..Alhamdulillah menjadik..trajedi masa fes taim buat aritu mmg akan ku kenang selamanya..mana idaknya nk buat roti jala pakai kuali baru beli..mana le mau elok..melekat aje le...tension betoi bagi yang tak tau tu..kalo nk buat roti jala ke..lempeng ke..kena le belasah dulu kuali leper tu..goreng telor ke..buat roti jon ke..dah 4-5 kali guna baru le elok ..
ni pakai resepi Akak Hana yg dok kat jepong tu...mekacih ye kak
Senang dan sedap..teman gulung ngan inti daging...sedap tau...



Roti Jala

Bahan-bahan

•2 cawan tepung gandum
•2 cawan air
•1 biji telor
•1 sudu kecil garam halus
•beberapa titik pewarna kuning
Cara-cara
Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati. Perapkan selama 1/2 jam. Sediakan kuali leper non-stick dan ceduk adunan dengan acuan roti jala dan tebar/kirai adunan atas kuali. Gunakan api perlahan. Masak lebih kurang 1 minit. Angkat dan gulung atau lipat ikut suka.

ni pon edisi gambo terjeruk gak...masak lemak cili api perut...perut lembu aqiqah amjad aritu...ni fes taim buat...rebus dulu perut tu..bru masukkan cili api dan serai yg dikisar,tambah asam keping dan garam..dah mesra dan cukup rasa baru tambah santan pekat...siap....
makan ngan ayam goreng berempah...lagi sempoi..perap ayam ngan bahan kisar iaitu..bawang besar,serai ..tambah kunyit,garam dan rempah kari sikit dan goreng...



Friday, 18-Dec-2009 09:55 Email | Share | | Bookmark
Salam Maal Hijrah 1431 H

 
Assalamualaikum..
Nama saya Muhammad Amjad.Umur saya 7 bulan++..tp badan sy tecik jer..cam baby umur 4 bulan..camne ekk?

susah umi saya nak ambik gambo saya tengah gelak camni...

saya suka kalo kena dukung ngan umi atau abah saya jer..kalo kena tinggal, mesti saya nangis sampai serak-serak suara saya sambil tu silang-silang kaki..kalo x percaya tengok ni...

umi saya tengah banyak keje srang..dia x sempat nk masak canggih-canggih..dah dekat seminggu saya x bau kek kt dapo umi saya tu..selalu bau telur goreng jer..sian abah,abang ngan kakak saya..tapi aritu umi sempat gak buat cekodok...

Ok lah..lenkali sy enterprem lagik..umi sy kirim salam je...muahhhs


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net