By: aisyah mrs kay

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 19-Nov-2008 08:23 Email | Share | Bookmark
makaroni bakar pulak...

 
 
Quote:

salam..
semalam ade guest nak mai romah teman...so teman masak makaroni bakar dan agar-agar buah naga.
tapi makaroni ni asben teman x minat plak..
dia kater org banjar x reti makan makaroni..kalo 'wadei kipping' reti ler
agar-agar tu plak...di modified dr resepi agar-agar biasa jer..neber teman yg bagi buah naga tu..peh tu teman bagi balik 'agar-agar bernaga' kat dia

Makaroni Bakar (sukatan yg tepat xder..campak2 je ler..)

Makaroni (di rebus hingga kembang dan lembut)
Bawang putih
Daging kisar
Rempah kari daging
Sayur campur
Sos tiram
Kiub ayam
Serbuk lada hitam ** Topping: sos cili,mayonis,keju mozarela
**Tumis bawang putih, masukkan semua bahan kecuali makaroni.
Perasakan dan masukkan makaroni dan goreng macam goreng mi.
Masukkan makaroni yang digoreng tadi ke dalam loyang yg dilapik ngan aluminium foil.
Pukul 5-6 bj telur bersama susu segar dan curahkan ke atas makaroni hingga ia terendam.
Curahkan sos cili,mayonis dan keju mozarela ke atas makaroni.
Bakar sehingga masak.
Hidangkan bersama hirisan daun sup dan bawang goreng.



Agar-agar buah naga

Sebungkus agar-agar tali (kecil)
5-6 gelas air
3 senduk gula
1/2 cawan susu cair
Buah naga
Daun pandan
Pewarna merah

** Rebus agar-agar dan air hingga aga-agar larut.
Masukkan gula dan susu cair, pewarna dan daun pandan dan kacau hingga larut.
Tuang kan ke dalam loyang dan taburkan buah naga yang telah dipotong kiub.





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net